Sabtu, 5 Februari 2011

meniti hari di giat mara

first day kat giat mara..
m\eaning 1st day jugak la parents bagi bawak motor...
dengan x berlesen..
bawak je la motor tu
best gak
he3

 demi sambung pelajaran (ceh3)

ku kuat kan semangat (alalala)
tempuh jalan raya yang agak sesak especially bile polis buat road block (better la dari JPJ yang memaksa aku pusing balik) 
sampaila satu hari
aku dah la lambat..
tyme nih jugak la pakcik polis tuh nak beat sekatan
sebaik b4 masok gear 3 tadi sempat aku acukan helmet
sampaila pakcik tuh tahan+tegur
pakcik polis : nak g mane ni kak?
hati aku : (akak?)
mulut aku: senyum
lidah aku : pakcik,saya dah lambat nih..saya belajar kat giat mara..
pakcik: ok lah.. bawak hati2 yo
aku: baik pakcik..pakciklah polis trbaik yang saya pernah jumpe di abad ini..same macam polis gerak khas Hati aku :(hak3) tanx pakcik...
than..aku pon pecut lah g giat mara tu..jaga x der..slumber la aku masok tanpa rase bersalah (padahal lambat hampir 30 minit) 
parking..kunci motor..tanggal helmet..
disebabkan dewan orentasi menggunakan bengkel auto,aku pon cube la menyelinap masok 
tibe2 suare yang memang aku kenal..
"hey..(my name)..asal ko lambat? pukul bapo ko datang nih?" menjerit cikgu kelas aku..
"eh..cikgu,saya kene tahan tadi :P"aku jawab dengan yakin
"ko ade lesen x?"
(eh2 buat2 concern plak)
"x der"
"saye lepaskan awak..lagi skali awak lambat..saya amik tindakan"
huh! tibe 2 mud aku dah hilang
pas2 aku pon teros la masok dewan tuh dengan lemah longlai...
citer nih x abih lagi..to be continued..wait ya! cume da malaz nak tulis


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger