Isnin, 21 Mac 2011

aku seorang doktor

salam
hehe saje tajuk buat gempak
untuk pengetahuan,memang excited gi-lak nak tulis post nih
Why?
hmm :) coz rase macam segar bugar lagi segala bende dala  kepala otak nih
skang kul 6.28..balik giatmara kul 5..mandi,sembahyang,masak nasi,baca paper..insha-allah..ingat lagi..walaupun dalam keadaan yang sangat gementar untuk menunggu detik2 hari rabu yang bakal menjelma....minggu nih aku dengar lagu2 yang bagi semangat je.. (*_^) semoga korang yang bace post nih pon semangat ye!! Pengurus cakap pagi tadi...kalo x semangat x leh dapat elaun $$$$
semoga la aku ingat sampai praktikal yang kene buat dalam masa 40 minit
hmm
tadi habisla satu komputer aku terbaraikan...then kene pasang balik....
aku dah pandai taw sebut2 bende ram,cpu,cd-rom,motherboard..x de la macam dulu hak3
dulu aku slalu sebot.."ala bende petak besar tu"
"yang sebelah wayar"
ceh sampai cikgu cakap aku nih budak hulu mane
hehe skang dah boleh taw cikgu..walaupun asyik kene sound je
jap2
nana,ainur,wani,kak imah, cecep....
tadi dapat buktikan kat cikgu yang saya memang datang awal pon
cikgu je yang x sedar hehe (*_^)
yang datang lambat tadi kene ketuk ketaampi 40 dengan iringan kiraan 
hoho dan saya x kene
tersangatlah gembira
kan dari skolah dulu memang awal
kankan..awal dari muslimin..hehe (*_^)
sambung citer balik
mule2 peralatan yang digunakan untuk buat maintenance dalam komputer
hmm dan yang paling tidak kusangka-sangka....
ada satu alat tuh..cermin
name macam biasa..tapi rupenye
cermin yang macam doktor gigi pakai tuh
tau kan...
1st tyme dowh pegang alat tuh..dan x sangke jugak bende alah tuh panjang rupenye
dan in this cost,we use that bende alah (macam jakon)hehe kagum jek
t nak upload pic kat fb... yang nih sample jek (*_^)
hmm
cermin nih gunenye nak tengok kot la ade screw yang cicir or hilang kat dalam cpu then nak la tgk tulisan2 yang sememangnye macam amoeba
aku rase amoeba pun lagi besar
hehe
so,harap2 cepatla kuar elaun..boleh tuko spec baru ^_^
yang nih processor
then nih cpu
nih RAM
ni plak sata



                                          hmm ni plak motherboard...(rase yang nih lame punye)

dan banyak lagi (*_^) 
hehe
sebenanye nak citer pasal motherboard nih
tadi pasang yang memang kurun bile punye motherboard x tahu lah
sampai nak kene berus dulu
x taw la kot sengaja dikotorkan supaya berus yang sebijik macam berus blusher yang ada dalam "kotak ajaib" tu digunakan

memang la kan..kejap jadik doctor gigi
kejap jadik juru mekap
 then,ada la la cable2 yang very2kecik kat motherboard tu
adala besar 10 ekor paramecium kot
satu nama front satu name usb
kalo salah pasang antara wayar merah,biru,hitam..mau meletup le pc tuh
rugi le beli mahal2 segala peralatan komp..memang kene tengok betol2..susunan die
dan skarang jugak la baru le aku paham apa gunenye physic dalam kehidupan
baru aku dapat aplikasikan pembelajaran fizik dalam kehidupan
barulah aku faham why physics needed when kite nak mohon engineering or yang sama waktu denganya
ingat x chapter 4 form 5? hmm memang gune sangat la tadi
tibe2 je faham
hak3
tanx ya cikgu2 n credit to amalina omar,fadhllin sakina,nur farhana azmi,norliyana suleiman dan ainur adhwa..ingat lagi x kite blajar kat dewan tu?? ingat x?? ingat la...kan kan
hmm kalo nak tau sumer tuh tersangatlah bergune taw..hehe act, x tau bile la kite nak gune bende2 yang kite blajar tuh tapi tadi memang rase syukur sangat
                       "manusia memang akak bersyukur atas ape yang baru                       
                  disedarinya"
huhu rasa sebak tau bile teringat kan blajar ngan korang mase tengah cabut skrew sampai tersalah pasang
hehe.. satu skrew hilang then esok kene sambung :( doakan berjaya ye...
ok.. bersambung...
sebelum terlupe,tanx to asirah yang teman sampai 5.45 tuk jumpe pengurus (*_^)
orang batu kikir x hulu pon (*_^)
p/s 4 spm coming result:semoga yang terbaik untuk kita semua :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger