Selasa, 2 Ogos 2011

satu ketika dulu

Salam alaik
Selama berpuasa
Semoga kite ditemukan dengan malam lailatulqadr J amin
HOW UR RAMADAN DIS YEAR?
Hmm my Ramadan…sayu kot…every single thing..
First Ramadan kat sini…suara yang menjerit kejut aku bangun sahur tu bukan lagi cikgu Nani yang setia kejut semua warga aspuri…walaupon banyak taktik aku try untuk skip sahur (tyme ABC je…tyme pause,pernah ke aku skip sahur ^^..energy tu..mane boleh tinggal)..yang kejut aku bukan lagi air dari pistol air…satu ketika dulu…makan sahur tersedia…tinggal complaint je…skunk ni..satu kedai pon x bukak untuk sahur…(memang ada satu je pon kedai makan kat sini)…waktu buka plak, rembat je makanan yang ada dijual kat luar…lagi…aku x boleh dengar lagu maher zain…touching bhai..asyik2 ingat dorm thariq yang akan loudspeaker lagu maher zain dengan speaker yang sempat aku “pinjam” mase aku usha2 persekitaran skolah dulu ^^…bile x siap homework..x faham ke confirm satu2 kawan dating ajar aku…tanx ya..sumpah x de ganti…kalau allah bagi aku undur balik masa persekolaham..aku nak blajar sungguh2..aku nak gather balik dengan korang kat uni…
sungguh AKU RINDU TAHAP Tera giga,kuasa power paling tinggi lah ZAMAN SKOLAH
Aku rindu gila nak kene tegur tyme aku tidur..nak makan dalam kelas dengan ainur, wani,nana..nak panjat bangunan dengan imah,fana azmi…nak tidur tyme prep, nak dengar suara mama terjerit2 kat DM (teringin nak tahu, mama ada lagi ke?)hehe nak ucap birthday kat Dir hari2, nak Sarah kejot bangun hari2 nak merepek dengan Mij sebelum tidur and sebelum gi skolah…nak makan secret resipi tiap2 minggu (err..credit to fana azmi,paan,nora) nak makan makanan Nora every Saturday..nak bergelak ketawa, nak ulangkaji sama2 nak tu nak ni isk.isk.

Hari first puasa kat sini, kaklong(nama aku bagi kat Yanie) tolong gorengkan telur gune toaster,sya tolong masak nasik [memanglah kantoi sume barang haram kitorang  bawa kat blog aku ^^] ada yang buatkan air..menu hari tu nasik putih+telur goreng segitiga+kicap. Waktu ni tersangatlah sedap nasik putih tu x dapat aku nak cakap…orang lain x rase makan nasik pon…dan aku pergi kampus pada hari itu dengan jubah ^_* satu tutor aku terkejot beb, bulan pose kan,x baik nak gaduh2 aku pon biar je ape orang nak cakap…asal aku selesa n ok je ^^ (aku n roommate,sya plan nak pakai jubah sama2 pagi tu)

2nd day, aku n sya pakai tudung labuh (bulat) gi kuliah…sebab? X de sebab, cume akula rindu zaman skolah, saje je nak pakai, n sya kene lah pakai skali ^^ kredit to Adibah yang bagi pinjam tudung ^^ pagi tu, aku n sya pon masok lah kelas tutor…and kehadiran kitorang di sambut dengan sorakan girls..err lelaki ade kot kat kelas…antara soklan yang terjah aku, err aku dengan sya sbnarnya apa motif korang pakai tudung ni? Sejuk perot mak mengandung, sejuk mata memandang, mimpi apa malam tadi? Tudung sape ko pinjam? And the rest is history..hmm aku pakai tudung hari2 sebelom ni kan… setahu aku, x delah mendedahkan aurat…tapi entah,pada aku,terpulanglah anda mahu mengatakan apa2 pon…experiment aku hari itu dikonklusikan dengan,mentality orang yang mengatakan tudung labuh itu baru menutup aurat..yes, tudung labuh, tapi x de plak ayat quran cakap tudung labuh tu mesti tudung bulat dan sewaktu dengannya,,, kalau pakai tudung segitiga pon,shawl ke pashmina ke kalau bawah dada tu, tutup aurat bhai, tolonglah paham…tapi x pe, aku paham…ye lah..tetibe aku n sya pakai tudung bulat, mesti r terkejot an..hehe hmm x kesahlah…yang penting (untuk diri aku terutamanya) kite ni, x tahu amalan seseorang tu banyak mane…jangan kite menjadi fitnah kepada agama kita sendiri…fikir2kanlah…wallahua’lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger